Hoppa till huvudinnehållet

Min lådsaspappa är döende i cancer.

Inlägget har 1 svar

  1. Lisa

    Igår fick vi reda på att min lådsaspappa har cancer som inte går att bota, endast bromsa. Dock har han inte lång tid kvar att leva antagligen enligt läkarna. Han har varit min lådsaspappa i 20 år nu och han är verkligen bra mot min mamma. Jag är så tacksam för att de har varandra. Hela grejen är så surrealistisk, han kommer dö, hon kommer bli själv. Tankarna snurrar och jag vet varken ut eller in. För några år sedan dog min moster i cancer, och vi var med under hela förloppet. Att min mamma ska behöva gå igenom det här igen gör mig knäckt. Jag tycker så jävla synd om henne, jag tycker så jävla synd om honom. Vad gör man? Jag känner mig så maktlös! Jag kan inte ens föreställa mig vad de två går igenom tillsammans, även fast jag står bredvid. Jag har en liten son som ger mig lycka hela tiden och de älskar honom också. Känner att han är den enda ljuspunkten just nu. Annars vet jag inte hur man hade tagit sig igenom detta. Det är sjukt hur man kan se honom och känna sig glad, sen tänker man på beskedet och då kommer den där klumpen som får mig att inte kunna andas.

    Idag skulle de till sjukhuset för att sätta igång med behandlingen på en gång. Så många frågor som snurrar, hjälper det? Kommer han bara må sämre? Hur blir livskvalitén? Hur ska mamma orka se honom brytas ner? Hur kommer han att orka? Hur mycket mer tid får han med behandling? Är det värt?

    En sak vet jag i alla fall. Det är att jag ska leva fullt ut när jag kan, ge min son och familj ALLT jag har och ge min mamma hela mitt hjärta för att hon ska kunna hitta någon slags ljusglimt i mörkret.

    • Anmäl
    • Svara
      • Kärlek (2)
      • Ledsen (1)
  2. Nora

    💔Styrkekram till dig!❤️

    • Anmäl
    • Svara

Nu visas 1 av 1 svar.

Svara på "Min lådsaspappa är döende i cancer. "