Hoppa till huvudinnehållet

Min kompis förälder har fått cancer

Inlägget har 4 svar

  1. Ägg

    Min bästaväns förälder ha fått cancer, vad ska jag göra och hur ska jag visa stöd och att jag bryr mig?

    • Anmäl
    • Svara
      • Kärlek (1)
  2. maria

    hej på dig , 

    angående att din kmpis föräldrer har fått cancer det bästa  du kan göra är bara att finnas till och medella det till honom eller henne vet inte om du pratar om tjej kompis eller kill kompis. skriv att du finn till och hör av dig . du behöver inte prata så mycket bara finnas till,

    har haft cancr själv och därför vet vad jag behövde som mest . ha någon som finns till

    • Anmäl
    • Svara
      • Tummen upp (2)
      • Kärlek (1)
  3. Ann-_-

    Hej! Min Pappa har cancer. Jag berättade det för min kompis. Han sa att han fanns där om jag ville prata. Det tyckte jag Var bra. Visa att du finns där och om din kompis vill prata om det så gör det. Ställ inte en massa frågor som kan kännas obekväma.

    LYCKA till! 

    • Anmäl
    • Svara
      • Kärlek (1)
  4. MD

    Läste precis din text. Min mamma har haft cancer och det jag kände att mina kompisar skulle göra för mig var bara att finnas där. Fråga hur din vän mår lite då och visa bara att du finns. Finns tyvärr inte så mycket mer att göra när man står vid sidan. Fråga om din vän behöver utrymme, att komma bort från hemmet ibland. Att visa att du finns och vill att din kompis ska må bra gör så mycket mer än vad man kan tro!

    Kram 

    • Anmäl
    • Svara
      • Tummen upp (1)
      • Kärlek (1)
  5. Elise

    Det er rätt tufft även fast man inte går genom det själv. Men bara finnas där för hen. Det tror jag räcker. Så fint att se också hur mycket stöd man kan för har. Skickar kramar. <3

    • Anmäl
    • Svara
      • Kärlek (1)

Nu visas 4 av 4 svar.

Svara på "Min kompis förälder har fått cancer"